Måndag och tisdag

Igår gick jag ner till stranden med Simone och hängde där i typ 1,5 timmar. Det var riktigt gött vill jag lova! Nästan för varmt, men bara nästan. Så det var vad jag gjorde under dagen, lyckades halvbränna mig lite också...men det var så skönt så det gjorde ingenting. Måste ju bota min vinterblekhet nu. Sen hem och fixa i ordning och sen iväg till squashen. Hem, äta och sen ingenting. Eller jag har för mig att jag gjorde nåt igår kväll men jag kan verkligen inte komma ihåg vad så förmodligen var det väl ingenting...eller just det ja, jag letade universitetskurser och anmälde mig. (Mamma det kommer komma hem ett brev med nån bekräftelsekod eller nåt, du måste öppna det brevet och skicka koden till mig). Kollade på hur schemat ser ut för de som läser retoriken nu och det ser rätt slappt ut med typ två föreläsningar i veckan! Chill. Så jag ser faktiskt lite fram emot det ändå måste jag erkänna. Men bara lite. Jahaaaa. Idag så fick jag iväg tjejerna som vanligt, det var SJUKT varmt. Sen stack jag till gymmet, körde två mil på cykel och sen lite bålstyrka. Chill! Eller aa, det var ju rätt jobbigt men det var kul. Sen blev det beachen med Simone igen. Awesome! Och seeen tvättade jag innan det var dags att dra till gymnastiken i värmen. Dog verkligen. På riktigt. Det var svensk sommar när den är som bäst här idag. Tjejerna dog typ också...så det var gymnastik med S och Katie, och fotboll för Z. Simone skötte fotbollen som vanligt och jag skötte gymnastiken, inga konstigheter. Sen hem och käka, läxor och leka lite. Nu väntar jag på att Eddie ska logga in på skype, vi ska hjälpa varandra att fylla i våra tax-papper (typ som deklaration tror jag...). Måste skicka in det denna veckan annars är vi körda. Men det är så SVÅRT! Jaja, vi kan nog klara det tillsammans. Imon ska jag ha PT-lektion på gymmet igen. Men min nya PT. Döda mig, snälla...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0