Update

Så här kommer en snabb uppdatering på allt som har pågått sen sist.
 
I onsdags så hängde jag ju med Simone under dagen, sen var det vanligt jobb här hemma. Inga aktiviteter så det var en lugn eftermiddag har jag för mig. Nothing special at allllll. Sen stack jag till gymmet och körde skiten ur mig själv med ett riktigt jävla benpass. Kunde knappt gå upp för trappan till mitt rum sen hahaha...men det var gött! Äntligen har jag börjat med hårdträning igen, hade slappat till mig lite när jag stukade foten och blev förkyld i Seattle...vilket är typ en och en halv månad sen hehe..har gått till gymmet men inte lika ofta och inte kört lika hårt..men nu är jag på gång igen. Insåg att det snart är dags för beachen och då jävlar haha! Galen träningsvärk i torsdags vill jag lova. I torsdags var det hiphop för S och Katie och fotboll för Z. Inga konstigheter. Jobbade rätt sent för jag var tvungen att fixa dem för sängen men jag hann ändå med en snabbis till gymmet. Bara lite kondition där, gott. I fredags så började jag redan 6.45 för K och E var tvungna att åka till sjukhuset för Ks operation. Så jag hade hand om hela morgonen med påklädning, tandborstning osv. Tog längre tid än vanligt också för tjejerna var helstressade för att deras mamma skulle opereras men det gick bra. Bestämde mig för att köra dem till skolan så att vi kunde mysa lite och lugna ner oss innan de åkte iväg. Så alla var lugna och fina när vi äntligen kom iväg! Jag åkte typ direkt till gymmet och hade lektion med huvudtränaren på gymmet. Så jävla tufft, det var ju min första lektion på flera veckor...fy fan säger jag bara! Men jag hade tappat så mycket som jag trodde att jag hade gjort i alla fall. Vi bestämde också att jag skulle byta PT IGEN. Hon jag hade var bra men passade inte riktigt mig, tror det var därför jag slappade till mig lite, så jag ska prova en ny nu på onsdag. Får väl se hur det går. Jag hade i alla fall sjuuukt mycket träningsvärk i precis hela kroppen när jag vaknade imorse. Riktigt bra träning igår. I alla fall, jag hämtade tjejerna från skolan och vi åkte till simningen. Hemma runt fem och då var det middag och sen skulle deras mormor fixa Zs och Ss hår. Chill. K och E var hemma runt nio igen så det blev sen dag igår också! Men det var lugnt, hade ingenting planerat ändå. Gillar ju att mysa runt hemma med tjejerna, det ger en försmak av familjelivet (som definitivt ger mersmak, haha. Men nej, inte än!!). Somnade rätt tidigt, skulle ju upp och jobba idag också. Började visserligen inte förrän vid 10.30 men ändå. Tänkte dra till gymmet innan men orkade verkligen inte...så jag sov lite till. Hade bara S och Katie idag, E var iväg med Z och K låg i sängen hela dagen med sitt knä. Vi började med att vi körde en picknick på stranden. Det är en fem minuters promenad bort, tio om man går med en sex-åring och sen sju-åring. Katie frågade om vi inte kunde ta bilen. Suck. Haha! Men där var vi i nån timma och åt lite och kände på vattnet och sådär, sen gick vi tillbaka och de lekte lite medan jag fixade lunch. Det blev enkelt, pannkakor hehe. När vi hade låtit maten smälta lite så gick vi ut i trädgården och körde fotboll och amerikansk fotboll i typ 1,5 timmar innan vi åkte till en glassaffär och köpte glass som vi satt ute och åt. Så galet skönt med vår nu! Aaa, det var mysigt. Sen åkte vi hem och pysslade lite och spelade UNO. Vid fem blev det lite snacks och sen var jag klar för dagen. Toppen! Så då blev det gymmet och kötta lite, innan jag stack och käkade med den konstiga tyska au pairen igen. Jag behöver bara stå ut med henne i en vecka till, sen flyttar hon en bra bit bort så då är det lugnt igen! Men jag återvände hem rätt tidigt, är ändå väldigt trött efter dagen. Men vi hade en jättemysig dag verkligen, jag och mina fina tjejer! Nu ska jag kolla på nån film och sen är det dags att nana. Imon ska jag till gymmet på förmiddagen, sen förmodligen luncha med några kompisar och sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Men vi hörs :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0