Så jävla på gång!!

Herregud vad jag redan känner att träningen ger mig all kraft tillbaka! Mår så himla bra av den verkligen. Underbart bra investering måste jag säga. 
 
I alla fall. Igår då så lagade jag mig en gigantisk lunch för att få mig att sluta småäta. Det gick väl sådär, haha. Men jag fick i alla fall i mig ordentligt med mat. Sen chillade jag bara tills att jag började runt tre igen. Fixade mellanmål och hämtade tjejerna från skolbussen. Sen fick de kolla på tv för att de uppfört sig bra under veckan. Sen lagade jag lite pasta till dem och vi åt middag. Det blev lite tjat för att få dem att äta salladen men med moroten att de skulle få fortsätta kolla på tv och lite efterrätt så fick jag i dem allt. Score!! Så sen kollade vi på tv tills K kom hem igen. Då tog jag mig en dusch och fixade mig lite, jag och Charlotte skulle ju till en restaurang/pub/klubb som heter Black Bear där vi åt en jättegod middag. Sen kom en DJ och det blev lite dans också. Amerikaner är ju...roliga..haha. Jaja, vi avslutade relativt tidigt (klockan 12) för jag hade bilen och jag får inte köra runt efter tolv på grund av alla fulla förare här i USA. Det är för farligt att köra sent på kvällen liksom. Men det var skönt att komma i säng i tid ändå!
 
Idag så vaknade jag runt nio. Jag tänkte ju sova länge trodde jag men jag antar att när jag hela tiden måste gå upp så tidigt så har kroppen helt enkelt vant sig vid det. Låg och halvsov till typ elva då jag fick sms av Simone som undrade om jag ville åka och ta en lunch. Självklart ville jag det så då hoppade jag upp och klädde på mig och vi åkte till en restaurang som heter Remo's. Italienskt, så det blev pizza. Sjukt gott! Fick lagom över för att det skulle räcka till middag också så det var ju nice. Så vi var där i nästan tre timmar (!!) och bara pratade om allt och ingenting. Härligt! Sen åkte jag och handlade lite mjölk och brownies. Var ju tvungen att ha något gott att äta i min ensamhet nu på kvällskvisten. Tänkte göra pannkakor också men eftersom jag hade kvar pizza så orkade jag inte det. Men det har i alla fall varit superskönt att inte göra nånting nu under kvällen, jag är inte van vid ett så intensivt schema som jag har här borta men jag vänjer mig nog snart. Skypade i alla fall lite med Edith och med mamma. Imon ska jag in till city (New York City alltså) och kolla runt lite. Sweet! Var precis inne och kollade mitt svenska bankkonto och insåg att jag hade mer än jag borde ha. Kollade tillbaka på mina månader och insåg att jag fick ett studiebidrag i oktober...whaaat? Fattar ingenting haha, men jag klagar inte. 1050 kronor extra på kontot tackar man ju inte nej till! Så nu kan jag med gott samvete unna mig ett set från Juicy Couture imon. Lycka!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0