Igår och idag

Igår var det tisdag ja. Orkar inte med att veckorna går så fort hela tiden...men sånt är livet antar jag! Jaja, igår så var det en vanlig dag typ. Jag körde lite bålstyrka här hemma och sprang ute i det härliga vädret igen. Tror inte det var något speciellt alls som hände annars, tjejerna hade gymnastik så jag satt och snackade med Simone som vanligt så det var mysigt. Sen hem och så hade abuela (deras mormor) fixat middag så det slapp jag. Chill! Så då åt vi, jag diskade undan och sen stack jag till gymmet en liten sväng. Så det blev dubbla pass igår, det behöver jag vill jag lova! Tänker inte komma hem som en liten köttbulle inte! Jaha, så där försvann den kvällen på gymmet. Insåg att jag verkligen föredrar att gymma dagtid för det är så galet mycket mer folk på kvällarna. Usch! Och idag då, vad hände idag? Frukost imorse, K körde tjejerna till skolan och åkte sen iväg så jag hade ingen bil. Seeegt. Hade ju tänkt köra ett abs-pass på gymmet (magträning alltså). Men jag hittade en tränings-dvd för magen här hemma och två vikter så jag körde 30 minuter här hemma istället och sen gick jag ut för en powerwalk på 40 minuter. Inte lika gott väder idag dock men det var okej ändå. Sen käkade jag en ordentlig lunch med sallad, kyckling och lite pasta. Jag kör ju som jag förmodligen har nämnt tidigare inte på några dieter då jag inte tror att det är bra för dig. Jag tror man ska äta allt men med måtta. Det där med måttan kanske jag borde tänka lite extra på ibland men mat är en njutning för mig och en av alla saker som gör livet värt att leva så det tänker jag faktiskt inte spara in på. Jag har dock dragit ner en hel del på onyttigheterna så det känns bra! Men jag kommer aldrig kunna sluta äta sötsaker eller kolhydrater eller liknande. Jag föredrar att njuta av livet! Jag har alltid haft filosofin att träna så mycket att jag kan äta vad jag vill men misslyckades ganska grovt med det systemet när jag flyttade till Arizona. Här borta börjar det dock ordna upp sig igen. Ska köpa en ny bikni i helgen också så blir jag ännu mer motiverad till att träna ordentligt för att bli snygg på beachen. Men nog träningssnack nu. Tjejerna kom hem från skolan vid fyra och då var det läxor och sen middag som gällde. Inga konstigheter. Vid åtta ungefär så stack jag iväg till gymmet igen, jag var uttråkad och rastlös så varför inte? Så jag sprang i 20 minuter och körde sen lite armövningar idag faktiskt. Fruktansvärt, jag har ju inga armmuskler överhuvudtaget...kommer bli gött imon haha! Imon ska jag försöka hinna med ett Zumba-pass klockan kvart i tio och sen lite simning tror jag. Hinner jag inte med Zumban får det bli ben-träning och lite löpning. Nu är jag på gång! 
 
Just det, glömde visst berätta om New York...men det kommer, och bilder också!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0