Min dag!

Häng med i mitt superfancy au pair-liv för en dag. Har som sagt försök ta kort varje timma för att visa vad jag gör. En helt vanlig dag (när tjejerna inte har nån aktivitet då) i mitt liv här på andra sidan atlanten. Let the show begin!
 
Började med att städa undan och bädda tjejernas sängar!
Sen städade jag mitt eget rum. Det behövdes vill jag lova!
Sen blev det powerwalk på en timma med Simone i solen.
Japp, det är skuggorna av New York man kan se längst där borta i horisonten. Fem minuter från vårat hus kan man se det där. Rätt coolt ändå!
Hittade första riktiga vårtecknet, woopwoop!
Lunch fick bli gurkmackor, äpple, yoghurt och juice. Allting barnanpassat såklart!
Sen blev det lite tvättning också
Hämtade tjejerna från skolbussen.
Spelade lite UNO med Katie.
Hittade ett skumt brev i min säng när jag hade slutat...TUR att jag städade idag, hahaha..
En tur till gymmet blev det också, 100 våningar på trappmaskinen (1600 trappsteg) och sen lite stenhård styrka för magen så sexpacket är trimmat till våren som kommer nu (?!).
Pretty Little Liars och avkoppling i sängen.
Klockan är ställd, nu säger jag godnatt!


Kommentarer
Anonym

Vem var brevet ifrån?

Svar: Från Zoë!
Emilia Berntsson

2013-03-28 @ 23:07:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0