NEW YORK

Min helg i New York kommer här jao! Bättre sent än aldrig...
 
Så min värdmamma lät mig alltså åka in tidigare till New York. Har verkligen världens bästa värdfamilj! (tänkte bara säga det..haha!). Var alltså på tåget vid tre ungefär och var inne i city vid strax efter halv fyra. Ringde Eddie och checkade var hon va så vi kunde mötas upp och det var lika mysigt som alltid! Vi drog oss direkt mot vårt boende. Tog tunnelbanan. Åt fel håll. Jag förstår inte varför New Yorkarna säger att de har det mest logiska tunnelbanesystemet för det har de då fan inte!! It makes no sense at all! Så vi åkte åt fel håll, hoppade av och lyckades ta oss åt rätt håll till slut så vi kom fram. Chillade lite där innan vi fixade oss och drog oss mot Madison Square Garden. SJUKT TAGGADE! Vi tog en hamburgare på donken innan vi gick till den gigantiska arenan. Hur konserten var? Jag har inga ord. Inga ord. Bästa jag varit med om, no kidding. Eller aa, studenten var la kanske snäppet bättre men det här var i princip samma känsla. Det var helt magiskt verkligen, helt magiskt! Dog lite, på riktigt. AAAHHH SÅ JÄVLA BRA! Träffade på några amerikanare där som vi hängde lite med på Starbucks efteråt. Vi skröt en del om att vi var svenskar, hehe. Swedish House Mafia FTW! Det var kul!! På lördagen kom Eddies kompis Maggie in och vi gick runt lite i NY innan vi fick ett erbjudande om manikyr, massage, ansiktsbehandling, hårklippning och ögonbrynsvaxning för 45 dollar. Så värt, så vi hade lite spa-dag där mitt i alltihop. Jättemysigt! Skönt att bli av med lite kalufs också! Vi fick även biljetter till en stand-up-föreställning på kvällen så den gick vi på. Så jäkla roligt verkligen. Skrattade så vi dog haha. Sen åkte vi typ helt vilse med tunnelbanan på vägen hem igen. Som sagt, it makes no sense at all. Jaja, hem kom vi ju till slut i alla fall. Så på söndagen började vi med att gå ner mot World Trade Center och Ground Zero. På vägen gick vi förbi ett café som hette FIKA. Japp, svenskt. Så vi köpte varsin chokladboll som vi mumsade i oss. Ground Zero var coolt, jäkligt mycket känslor i luften där nere, det var så himla ofattbart att så många människor dog. Men det var en väldigt, väldigt fin minnesplats! Jag blev helt tagen. När vi var klara där gick vi och brunchade med skånska Emelie. Därifrån gick vi till den svenska godisaffären och köpte litegrann innan vi drog bort till Central Park i det underbara vädret och satt där och chillade bara innan det var dags för Eddie att åka hem igen :( men det var en perfekt helg som jag sent kommer glömma!! Så tack kära du :) jag och Emelie drog till Starbucks en stund innan vi också drog oss hemåt. 
 
Apropå Ground Zero osv. Jag berättade för K att vi hade varit där och hon började berätta om hur det var. Hon var nämligen där då..hon jobbade tre kvarter från World Trade Center och var verkligen där när det hände. Så sjukt läskigt verkligen och det var både häftigt och väldigt hemskt att höra historien från någon som upplevt det på riktigt. Helt otroligt verkligen, jag kan fortfarande knappt fatta att det verkligen hände. Men hon ledde hela sitt kontor ut från byggnaden och iväg så att de överlevde allihop. Jäkligt imponerande om du frågar mig!
 
Jaja, nu ska jag ut och shoppa, vi hörs senare! Då får ni bilderna från helgen också :))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My year in the USA

Mitt namn är Emilia och jag är en 19-årig tjej som har varit här i USA som au pair i lite mer än fyra månader. Först bodde jag i Tucson, Arizona och tog hand om tvillingar som var 1 månad gamla när jag började men nu i årsskiftet flyttade jag norrut till Stamford, Connecticut som ligger ungefär 45 minuter från New York. Här tar jag hand om tre fantastiska tjejer som är 5, 7 och 9 år gamla.

RSS 2.0